İzmir Kâtip Çelebi Ünivesitesi Slogan

Uzaktan Öğretim Programı Başvuru Süreci

İKÇÜ UZAKTAN ÖĞRETİM PROGRAMLARININ BAŞVURU SÜRECİ

Önlisans/lisans/lisans tamamlama/tezsiz yüksek lisans programlarının YÖK’e bağlı olarak uzaktan eğitim yoluyla yürütülmesi kararını alan bölümlerin uygulayacağı adımlar aşağıda belirtilmiştir.

1. Açılması planlanan programın koordinatörlüğünü üstlenecek kişilerin, UZEM Müdürlüğüyle başvuru evrakları hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlarla ilgili ön görüşme yapması gerekmektedir.

Başvuru hazırlık aşamasında;

  • Programa olan talebin sürekliliği
  • Programın uzaktan eğitim için uygunluğu
  • Başka üniversitelerle ve programlarla rekabet edilebilirliği
  • Programda ders verecek öğretim üyelerinin yeterliliği (teknolojiyi yeterli derecede kullanabilmesi ve eğitim materyali hazırlamada zaman probleminin olmaması)

Başvuru sürecine başlamadan önce başvuru sahipleri tarafından, YÖK tarafından belirlenen “Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar”ın incelenmesi tavsiye edilmektedir.

2. YÖK tarafından belirlenen uzaktan eğitim programları başvuru evraklarının ilgili program temsilcisi tarafından doldurulması gerekmektedir.

3. Program başvuru dosyaları UZEM Müdürlüğüne iletilir. Sürecin başarıyla tamamlanması için UZEM, programın YÖK tarafından açılabileceği ve ilgili birim tarafından yürütülebileceği konusunda olumlu görüşlerini bildirmesi gerekmektedir.

4. Hazırlanan başvuru evrakların programı yürütecek üst birimin (enstitü/yüksekokul/fakülte) kuruluna sunulması gerekmektedir. Kuruldan olumlu karar alındıktan sonra program başvuru talebi Üniversite Senatosuna sunulmak için çalışmalara başlanır.

5. Üniversite Senatosuna sunmadan önce programa ait ilk dönemdeki derslerin 4 haftalık ders içeriklerinin kullanılacak öğrenim yönetim sistemi içerisinde hazır halde bulunması gerekmektedir. 4 haftalık içeriklerinin hazırlanması konusunda programa ait derslerin öğretim üyelerine gerekli eğitimler ve destek UZEM tarafından verilecektir. Belirtilen içerikler yeterli olmadığı takdirde Rektörlük Senatosuna başvuru dokümanları oluşturulmayacaktır.

6. İlgili üst birimden alınan olumlu karar sonrasında başvuru talebi Eğitim Komisyonuna sunulur. Senatodan çıkacak olumlu sonucun ardından YÖK’e başvuru yapılır.

7. YÖK tarafından program başvuruları değerlendirmeye alınmaktadır. YÖK tarafından gerekli görüldüğü takdirde UZEM ve ilgili program temsilcileri program hakkında bilgilendirme amaçlı sunuma çağrılmaktadır. Değerlendirme süreci içerisinde başvuru sırasında hazırlanmış derse ait içerikler, başvuru dosyalarında paylaşılan link ve kullanıcı hesabıyla YÖK tarafından incelenmektedir.

8. YÖK tarafından açılmasına izin verilen lisans ve önlisans programları ve bu programlara ait kontenjanlar ilgili yılın öğrenci seçme ve yerleştirme kılavuzunda veya ek yerleştirme kılavuzunda yer alır.

9. YÖK tarafından değerlendirme tamamlandıktan sonra program başvurusunun sonucu Rektörlüğe bildirilmektedir. Olumlu sonuçlanan başvurular ilgili birime bildirilerek Akademik Dönemin başlangıcında birim tarafından öğrenci alımı gerçekleştirilir.

Menüyü Kapat